I inviteres hermed til at deltage i valg af supplerende medlemmer til skolebestyrelsen på jeres barns skole. Dette skyldes, at 3 nuværende bestyrelsesmedlemmer udtræder med afslutningen af igangværende skoleår.
Vi holder derfor informations-/opstillingsmøde tirsdag d. 22. april 2025 kl. 17.00-18.00 i Salen.
Det er skolebestyrelsens forretningsudvalg, der er ansvarlige for afvikling af valget efter gældende regler. På opstillingsmødet vil der blive fortalt om skolebestyrelsens arbejde generelt, og om bestyrelsens sammensætning.
Vil du læse mere om skolebestyrelsens arbejde?
Hvordan stiller du op til bestyrelsen:
Er du interesseret i at stille op, så kan det ske på opstillingsmødet, eller det kan ske ved direkte henvendelse til skoleleder Randi Hoffmann, fx på AULA. Hvis du ønsker at udsende valgmateriale til forældre via AULA, vil skolelederen være behjælpelig med dette.
Sidste frist for at meddele ønske om opstilling vil være torsdag d. 24. april 2025. Herefter vil forretningsudvalget undersøge mulighed for fredsvalg, dvs. muligheden for at de opstillede kandidater kan aftale det videre forløb. Hvis fredsvalg ikke er muligt, vil forretningsudvalget igangsætte valg primo maj.
Hvem kan stille op til bestyrelsen:
Skolebestyrelsens forældrerepræsentanter vælges af- og blandt de personer, der på valgets tidspunkt har forældremyndigheden over børn, der er indskrevet i skolen. Andre personer kan tillægges valgret og valgbarhed, f.eks. plejeforældre og andre.
Reglerne kan læses her.
Skulle du være i tvivl, om du kan stille op eller stemme, så kontakt skolens ledelse.
Valgperioden:
Valgperioden er 1 år, da ordinært bestyrelsesvalg almindeligvis foregår foråret efter et kommunalvalg.