Princip for rusmidler

Skolen er en arbejdsplads for såvel personale som elever og der drikkes derfor ikke alkohol, ryges, tyggetobak/snus eller indtages andre former for rusmidler på skolen.

Ved alle arrangementer i skolens regi, og hvor elever deltager, drikkes der ikke alkohol, ryges, tyggetobak/snus eller indtages andre former for rusmidler. Dette gælder både på selve skolens matrikel, til skolearrangementer- og fester, øvrige arrangementer i skoleregi eller på lejrskoleture.

Skolen anbefaler, at forældrene i de enkelte klasser har en dialog omkring brug af alkohol, rygning, tyggetobak/snus og andre rusmidler til klassearrangementer der afholdes udenfor skoleregi, inden og i forbindelse med, at det bliver relevant.

Rygestopkurser

Skolen er behjælpelig med kontakt til Holbæk Ungdomscenter, der afholder rygestopkurser for unge mellem 13 og 18 år.

Sidst opdateret

09.01.2024